Ενας κλέφτης εξηγεί τη δουλειά του

Συνέντευξη με έναν Μαροκινό ληστή του δρόμου που συνελήφθη από πολίτες. Πηγή Δεν μπορώ να επιβεβαιώσω την αλήθεια όσων φέρεται να λέει (φαίνονται ρεαλιστικά) μπορώ όμως να επιβεβαιώσω από πρoσωπική πείρα την περιφρόνηση που δείχνει προς τον ντόπιο πληθυσμό. Είναι κάτι που έχω νιώσει κι ο ίδιος ζώντας σε «δυτική» χώρα αλλά και που έχω διακρίνει σε αρκετούς μετανάστες από τη Β. Αφρική.

Το όνομα μου είναι Μοχάμετ, κατάγομαι από το Ραμπάτ που είναι και η πρωτεύουσα του Μαρόκου. Έφυγα ξαφνικά ένα βράδυ γιατί είχα πρόβλημα με την αστυνομία, μετά από ληστεία που είχα κάνει σε τουρίστα μαζί με έναν άλλο φίλο μου. Αυτόν τον έπιασαν όμως.

Ξεκίνησα με 2 χιλιάδες δολάρια στη τσέπη και προσπάθησα να περάσω με μερικούς άλλους με βάρκα στην Ισπανία, για να πάω από ΄κει στην Γαλλία και στο Παρίσι που εκεί έχω συγγενείς αλλά και πολλούς φίλους.

Πως βρέθηκες από το Γιβραλτάρ και την προσπάθεια να περάσεις Ισπανία στην Ελλάδα?

Μας κορόιδεψε ο άνθρωπός που είχε την βάρκα στο Τανγκλέρ.Μας είπε πως θα μας πάει απέναντι στην Ισπανία και του δώσαμε όλοι λεφτά,εμένα μου πήρε 1000 δολάρια,γιατί του είπα πως δεν έχω άλλα μαζί μου.
Αντί όμως να πάει βόρεια,πήγε ανατολικά.Εμείς δεν το καταλάβαμε καθόλου,γιατί το μόνο που βλέπαμε ήταν θάλασσα και τίποτα άλλο.

Πόσοι είσαστε στη βάρκα?

Περίπου 20 άτομα. Νομίζω 8-9 Μαροκινοί 18 με 20 χρονών οι άλλοι ήταν από άλλες αφρικανικές χώρες και είχαν και ένα κοριτσάκι μαζί τους πολύ μικρό.

Τελικά που σας άφησε?

Δίπλα στην Αλγερία.
Από κεί γνωρίσαμε κάποιον που μας είπε πως μπορεί να μας πάει στην Γαλλία μέσω Ελλάδας.Και εκεί χωρίσαμε άλλοι πήγαν να βρουν τρόπο να γυρίσουν καθώς δεν είχαν άλλα λεφτά,κι άλλοι άρχισαν να ψάχνουν για καλύτερες τιμές.

Εγώ έμεινα γιατί πίστεψα πως στην Ελλάδα θα μας έδιναν χαρτιά πρόσφυγα, αν λέγαμε πως είμαστε από την Παλαιστίνη.Έτσι μας είπε

Του έδωσα 500 δολάρια για να με βοηθήσει να πάω στην Τηνυσία. Τα υπόλοιπα λεφτά που είχα γύρω στα 300 δολάρια τα έδωσα σε άλλον για να περάσω με βάρκα προς την Κρήτη.

Μετά από 1 εβδομάδα τελικά πάτησα σε Ευρωπαϊκό έδαφος και πίστευα πως όλα θα άλλαζαν.

Μας έπιασε το λιμενικό και μας πήγαν σε ένα κέντρο όπου και μας ανέκριναν.

Εγώ και κάτι άλλα παιδία δηλώσαμε πρόσφυγες από την Παλαιστίνη,κάτι άλλοι μαύροι είπαν ψέματα πως είναι Σομαλοί,αλλά ήταν από την Νιγηριανία και Σενεγαλέζοι. Μας έδωσαν κάτι χαρτιά και μας είπαν πως πρέπει να φύγουμε από την Ελλάδα σε 3 μήνες.

Φύγαμε σχεδόν όλοι για την Αθήνα.Τελικά στην Αθήνα βρήκα πολλούς γνωστούς μου από το Μαρόκο,που νόμιζα πως ήταν στη Γαλλία.

Με μάθανε τα κόλπα και τις περιοχές.Άρχισα να κλέβω μαζί τους στην αρχή τσάντες από γυναίκες και κινητά
από άτομα που δεν θα μας προλάβαιναν να μας πιάσουν αν έτρεχαν πίσω μας.

Οι γυναίκες και οι ηλικιωμένοι είναι οι καλύτεροι στόχοι.
Μετά τα πουλούσαμε αν ήταν κινητά στη Ζήνωνος και στην Πειραιώς σε καταστήματα μεταναστών και αν ήταν λεφτά μέσα στην τσάντα τα μοιραζόμασταν στα πρώτα παρκάκια που βρίσκαμε μπροστά μας..

Πάντα κοιτάμε να αιφνιδιάσουμε,εκεί που δεν το περιμένει κανείς.

Αλλάζουμε ξαφνικά κατεύθυνση και πέφτουμε πάνω του. Συνήθως είμαστε 2 ή 3 μαζί.

Με κινητά ενημερώνει ο ένας τον άλλον,για το που θα χτυπήσουμε.

Συνήθως στο κέντρο και ψάχνουμε για άτομα που καταλαβαίνουμε πως φοβούνται,όταν μας βλέπουν.
Για τις χρυσές αλυσίδες μας δίνουν γύρω στα 10 ευρώ στη Σοφοκλέους οι Ιρακινοί.

Στην Αθήνα πόσοι ακόμα κάνουν αυτή την δουλειά?

Είναι πάρα πολύ,ακόμα και καινούργιοι που έρχονται,ακόμα και από άλλες χώρες έρχονται μαζί μας μέχρι να βρουν τρόπο να φύγουν από την Ελλάδα,αυτό κάνουν για να ζουν.

Τα αυτοκίνητα οι αλυσίδες και οι τσάντες,είναι το μόνο που μας δίνει λεφτά.Για δουλειά δεν μας παίρνει κανένας εδώ.
Ξέρουμε ότι δεν μπορούν να μας απελάσουν,ούτε να μας βάλουν φυλακή για μικρές ποινές.

Εμένα με έχουν πιάσει πάνω από 5 φορές και φυλακή δεν έχω πάει,γιατί αλλάζω χαρτιά αμέσως μετά την αναστολή.
Πρώτα στην αρχή μας χτυπούσε η αστυνομία,τώρα εντάξει δεν υπάρχει πρόβλημα,όλα έιναι νορμάλ.

Τώρα κάθε μέρα έρχονται κι άλλοι,και έρχονται και δια μέσου Τουρκίας.

Πάνε εκεί αεροπορικώς,κλείνουν ξενοδοχεία μέσω ίντερνετ για διακοπές,αλλά μετά περνάνε εδώ με βάρκες.Όλα γίνονται πιο οργανωμένο τώρα.Με εμένα ήταν άλλη περίπτωση γιατί με κυνηγούσε η αστυνομία.

Με τα ναρκωτικά στο κέντρο τι συμβαίνει?

Δεν υπάρχουν πολλοί Μαροκινοί που να πουλάνε,είναι λίγοι. Οι μαύροι και οι Αλγερινοί με τους Αφγανούς ασχολούνται.Και οι Αλβανοί έχουν δουλειές με αυτούς.. Οι Αλβανοί μπορεί και να σε σκοτώσουν αν τους πειράξεις.
Δεν τους πλησιάζουμε αυτούς είναι επικινδύνοι.

Κανέναν πρεζάκια ναι,αν τον πετύχουμε μόνο του,του παίρνουμε ότι έχει πάνω του.

Με τους Έλληνες τι πρόβλημα έχετε?

Κοίτα με τους Έλληνες δεν έχουμε κανένα κοινό.Είμαστε τελείως διαφορετικοί σαν άνθρωποι.

Εμείς πιο πολύ νιώθουμε Γάλλοι παρά κάτι άλλο. Ούτε και θέλει κανένας Μαροκινός από όσους ξέρω να μείνει εδώ.Εδώ νιώθουμε πιο πολύ σαν κρατούμενοι στην χώρα σας.Για αυτό και υπάρχει μια οργή για οτιδήποτε ελληνικό.

Εντάξει αλλά οι Έλληνες πολίτες τι φταίνε,που εσείς έχετε εγκλωβιστεί εδώ?

Δεν φταίνε,αλλά σκέψου εμείς δεν έχουμε τίποτα ενώ αυτοί έχουν τα πάντα,χωρίς να το αξίζουν.

Από όσο έχω δει μέχρι τώρα οι Έλληνες είστε λαός που δεν κάνει τίποτα σωστά. Δεν έχετε δουλειές,δεν έχετε πολιτικούς και ο καθένας κοιτάει την δουλειά του.Εμείς βοηθάμε ο ένας τον άλλον.

Και έχετε και πολλούς ναρκομανείς και gay. Συνέχεια μας πλησιάζουν οι gay και μας δίνουν λεφτά να πάμε μαζί τους.Ειδικά στην περιοχή του Μεταξουργείου κοντά στου Ψυρρή.

Θα φύγεις από την Ελλάδα?

Θα ξαναπροσπαθήσω,έχω πάει 2 φορές στην Πάτρα αλλά μας έπιασαν και μας γύρισαν πίσω.

Εκεί κάνουν κουμάντο οι Αφγανοί.Αν δεν τα έχεις καλά μαζί τους,δεν πλησιάζεις στο λιμάνι.

Στην Αθήνα ποιοι σας βοηθάνε?

Είναι κάποιοι που εργάζονται σαν εθελοντές σε κάποιες οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Εγώ γνώρισα δυο από αυτούς στο παλιό εφετείο,που έμενα στην αρχή,μέχρι να μας διώξουν.Εκεί μας είπαν ποια είναι τα δικαιώματα μας και τι να κάνουμε όταν μας πιάνει η αστυνομία.

Έλληνες ήταν?

Ναι,αλλά από ότι κατάλαβα δεν τους ενδιέφερε και τόσο πολύ η Ελλάδα.Πιο πολύ ήθελαν να βοηθήσουν τα παιδιά που έμεναν στο εφετείο.Τώρα αν θέλουμε κάτι πάμε στα Εξάρχεια στον χώρο μεταναστών που υπάρχει εκεί.Μας βοηθάνε και μας ενημερώνουν για όλα κάποια παιδιά που είναι αναρχικοί.

Στα επεισόδια που έγιναν για το “κοράνι” είχες πάει?

Είχα πάει άλλα έφυγα,γιατί όταν πήγα είχε έρθει η αστυνομία και μας διέλυσε. Ήμουν όμως στα επεισόδια τότε που σκότωσαν ένα παιδί οι αστυνομικοί. Εκει κλέψαμε πολλά καταστήματα. Σπάγαμε τα τζάμια και μπαίναμε μέσα. Αλβανοί,Πακιστανοί,εμείς και όλοι οι άλλοι,ότι μας άρεσε σπάζαμε την τζαμαρία και μπαίναμε μέσα. Είχα βρεθεί με 10 τζάκετ και πολλά αθλητικά παπούτσια.

Τώρα που ζεις?

Μένω μαζί με 4 άλλους Μαροκινούς σε ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι στις γραμμές του τραίνου. Κοντά στην Λένορμαν.

Και ελπίζω φέτος πριν πιάσουν τα κρύα να έχω καταφέρει να φύγω.Βρήκαμε έναν Ιρακινό στο Αγ.Παντελεήμονα που μας είπε πως μπορεί να δώσει διαβατήρια για να πάμε στην Γαλλία. Αλλά θέλει 3.000 ευρώ. Τα έχω μαζέψει,αλλά θέλω και κάποια ακόμα για τις πρώτες μέρες που θα είμαι στο Παρίσι.

Μόλις τα μαζέψω,θα φύγω.

Αυτά ήταν μερικά από όσα μας είπε ένας Μαροκινός, που πιάσαμε όταν προσπάθησε να κλέψει μια γυναίκα κοντά στο Μετρό του Μεταξουργείου.

Τελικά η γυναίκα δεν του έκανε μήνυση (κάτι που δεν το περίμενε),μας εξομολογήθηκε σχεδόν τα πάντα καθώς μόλις του μιλήσαμε στα Γαλλικά (ο ρεσεψιονίστ ξενοδοχείου) λύθηκε η γλώσσα του αμέσως.

14 thoughts on “Ενας κλέφτης εξηγεί τη δουλειά του

  1. Αγαπητέ, Ηerr K. η «συνέντευξη» μυρίζει μπαρούφα και προβοκάτσια από μακριά, ακόμα κι αν «δόθηκε»όπως παρουσιάζεται, πράγμα που δεν πιστεύω με τίποτα. Και εγκληματικότητα υπάρχει και μαροκινοί και δουλέμποροι και όλα, αυτά είναι γνωστά. Πρόκειται για άλλη μια στημένη και στοχευμένη αβάντα στο Λάος και τους ακροδεξιούς, προφανέστα με αφορμή τα γεγονότα στη Νομική: κάλλιστα μπορεί ο καθένας να προσθέσει οτιδήποτε σε τέτοιες «αποκαλύψεις», αυτό λέγεται δημοσιογραφική λάσπη. Θα μπορούσα να παραθέσω, από προσωπική πείρα, τις μαρτυρίες δεκάδων απλών Ελλήνων φαντάρων, και τη δική μου, που υπηρέτησαν λ.χ. στα ελληνοαλβανικά σύνορα για το τι έκαναν σε μετανάστες ή καλύτερα σε μετανάστριες και πώς πιάναν τα τσουβάλια με την ρίγανη. Μόνο σε ειδικές περιπτώσεις θα δεχόμουν ανώνυμες «μαρτυρίες». Η αφίσα με το τιγκαρισμένο καράβι μαρτυρεί τις μύχιες σκέψεις κάποιων γύρω από το ζήτημα. Τέτοια ακούμε κάθε μέρα εκατοντάδες, αλίμονο αν τα αναπαράγαμε αψήφιστα.

  2. Καλησπέρα Ερανιστή

    Ενδεχομένως να είναι ψεύτικη. Στην εισαγωγή μου (με μαύρα στοιχεία) διατυπώνω ρητές επιφυλάξεις και εξηγώ για ποιο λόγο κυρίως την έβαλα. Δεν την προβάλω ως αποκάλυψη, αυτό είναι σαφές.

    Οσο για το αν είναι αβάντα προς την ακροδεξιά: Πιθανόν επίσης, όχι απαραίτητο. Κατά του χάπενιγκ της Νομικής δεν είναι όμως μόνον η ακροδεξιά και ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-Ντοροκουβέλης. Είναι και το ΚΚΕ και μερίδα της ριζοσπαστικής αριστεράς. (Κι εγώ κατά είμαι).

    Επιπλέον, δεν βλέπω τίποτα αναληθοφανές. Αν πρόκειται περί μυθοπλασίας, είναι ben trovato. Λάσπη γιατί να είναι; Δεν αναφέρεται σε κάποιο συγκεκριμένο, αναγνωρίσιμο πρόσωπο.

    Τέλος, η συγκεκριμένη ιστορία ενός κλέφτη λαθρομετανάστη γιατί πρέπει να αντισταθμίζεται με μία αναφορά σε κακομεταχείριση μεταναστών; Το ένα δικαιολογεί το άλλο;

  3. Herr K.
    Ακριβώς επειδή δεν αντισταθμίζεται, δεν ανέφερα καμμιά ιστορία, έχω και επώνυμες και μάλιστα από ανθρώπους που τα λένε ελεύθερα και όχι υπό τις απειλές (και τις γροθιές ίσως;) «σερβιτόρων» και δεν ξέρω ποιών άλλων. Η αληθοφάνεια δεν είναι πάντα καλός σύμβουλος, η προβολή τέτοιων, παντελώς αναπόδεικτων έτσι κι αλλιώς, δημοσιευμάτων δεν βοηθάει πολιτικά κανέναν, ούτε τους ντόπιους, ούτε τους μετανάστες. Η λάσπη μπορεί να αμολιέται άνετα και εναντίον ομάδων, αναγνωρίσιμων απόλυτα και ενδεχομένως αθώων, όπως οι Μαροκινοί στην περίπτωσή μας, αύριο ποιος ξέρει εναντίον ποιών, πάλι με ανώνυμες «αποκαλύψεις». Η Νομική είναι άλλη συζήτηση, έχω επίσης τις ενστάσεις μου, ανέφερα τη συγκυρία και το λόγο που έστησαν τη συνέντευξη, για μένα είναι στημένη και μόνο από το γεγονός ότι «τον συνέλαβαν» πολίτες» και του μίλησαν «γαλλικά».
    γιατί να πιστέψουμε κάποιον που θαυμάζει δηλαδή το Λιακόπουλο; όπως ο δημιουργός της ιστορία, που είναι και κακοφτιαγμένη.
    Επίσης έχω μια σταθερή αρχή: μακριά κι αλάργα από την ακροδεξιά, ότι κι αν λέει, διότι έχει σημασία και ΠΟΙΟΣ λέει ΤΙ.
    Τι να λέμε τώρα, το σάιτ του τύπου προβάλει αποκαλυπτικό Λιακόπουλο….
    Τι να πώ.

  4. Ερανιστή,
    Δεν επικαλούμαι την αληθοφάνεια για να ενισχύσω την εγκυρότητα της ιστορίας, αλλά για να δείξω ότι τα στοιχεία που περιέχει είναι διαφωτιστικά έστω και αν η ιστορία αποδειχθεί κατασκευασμένη. Τέτοια είναι:
    – η στάση του μετανάστη έναντι της χώρας υποδοχής όταν αυτή – όπως γίνεται στις περισότερες περιπτώσεις – είναι πιο «δυτική» πολιτισμικά
    – η υπενθύμιση του ότι μετανάστης δεν σημαίνει έλλειψη παραβατικότητας

    Το κύρος του ιστολογίου που την πρωτοδημοσίευσε μού είναι αδιάφορο – δεν θα μου ήταν αν αντιμετώπιζα το κείμενο ως αποκάλυψη, ως πηγή πληροφοριών, πράγμα που δεν κάνω.

  5. Εν τάξει. Herr K.
    Να πω μόνο ότι δεν έχω συνηθίσει τέτοια θεματολογία στο μπλόγκ σου. Υπήρχαν κείμενα, αριστερών, και δεξιών αν θέλεις, απείρως σοβαρότερα εγκυρότερα και ¨διαφωτιστικότερα» για τη μετανάστευση, τα ξέρεις νομίζω.

    Καλησπέρα.

  6. Δημήτρη, ασφαλώς υπάρχουν πολλές καλές αναλύσεις για το μεταναστευτικό, έχω φιλοξενήσει δύο. Αυτό όμως το κείμενο δεν είναι ανάλυση. Και μη όντας ανάλυση, δεν το θεωρώ ασόβαρο πόσο μάλλον όταν, όπως είπα στην αρχή, η στάση του ήρωα της ιστορίας μού είναι πολύ, μα πάρα πολύ οικεία.

    Παρόμοιο διάλογο είχα κάνει παλιότερα με τον Ράντικαλ για κείμενο του Ξανθούλη. Υποπτεύομαι τι μπορεί να ξένισε και στις δύο περιπτώσεις: η εισβολή του απολίτικου, συντηρητικού λόγου μέσα σε ιστολόγιο αναλύσεων.

    Κι όταν λέω «συντηρητικό» εννοώ εδώ τον Μαροκάνο.

  7. Τι να σχολιάσει κανείς: «την περιφρόνηση που δείχνει (ο μετανάστης) προς τον ντόπιο πληθυσμό» που επιβεβαιώνει ο Herr K; Τη ρητή δήλωση του Herr K. πως είναι «Κατά του χάπενιγκ της Νομικής»; -ένα χάπενιγκ λοιπόν η «απεργία πείνας» των μεταναστών κατά τον «ανώτερο πολιτισμικά» Herr K. που διαπίστωσε από προσωπική πείρα «την περιφρόνηση που δείχνει (ο μετανάστης) προς τον ντόπιο πληθυσμό». Ότι ο Herr K. στοχεύει να δείξει πως «τα στοιχεία που περιέχει είναι διαφωτιστικά έστω και αν η ιστορία αποδειχθεί κατασκευασμένη»;
    Ο απροκάλυπτος εμετικός φασιστικός ρατσισμός που εκδηλώθηκε από το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων του αστικού ολοκληρωτικού καθεστώτος –κόμματα, ΜΜΕ, …- και η εναντίωση της συστημικής αριστεράς, έδειξε πως η κατάληψη του κτηρίου της Νομικής ήταν μια εύστοχη επιλογή. Η απεργία πείνας αποκτούσε δυναμική και βαρύτητα και από αυτό το γεγονός για ιστορικούς – συμβολικούς λόγους. Η άμεση σκληρή αντίδραση των καθεστωτικών δυνάμεων -με την αποδοχή και τη συμφωνία της πλειοψηφίας της ελληνικής κοινωνίας- ήταν η κινητοποίηση των κατασταλτικών μηχανισμών για την εκκένωση της Νομικής καταλύοντας το άσυλο παρ’ ότι δεν εισέβαλαν στο κτήριο της Νομικής.
    Γράφει ο Herr K. «Δεν είναι όμως μόνον η ακροδεξιά και ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-Ντοροκουβέλης (που είναι κατά της Νομικής). Είναι και το ΚΚΕ και μερίδα της ριζοσπαστικής αριστεράς». Προσπερνώ την παράλειψη του ΣΥΡΙΖΑ που λούστηκε προνομιακά τη λάσπη και το γκαιμπελισμό των ΜΜΕ και το τσουβάλιασμα της ριζοσπαστικής αριστεράς με όλους τους άλλους μιας και το επιχείρημα «όλοι ίδιοι είναι» παραπέμπει ευθέως και αβίαστα σε συγκεκριμένη λογική και αναρωτιέμαι: ο φασισμός, οι ναζί ήταν πλειοψηφικό ρεύμα στις κοινωνίες που επικράτησαν. Αυτό σημαίνει πως ο φασισμός δεν ήταν φασισμός; Ο ρατσισμός των ναζί δεν ήταν ρατσισμός; Κλπ, κλπ… Επειδή το «…ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-Ντοροκουβέλης […], το ΚΚΕ και μερίδα της ριζοσπαστικής αριστεράς» τοποθετήθηκαν όπως τοποθετήθηκαν δεν αναιρεί τον απροκάλυπτο εμετικό φασιστικό ρατσισμό που εκδηλώθηκε με αφορμή την απεργία πείνας των μεταναστών στη Νομική. Δεν επεκτείνομαι στα άλλα εξίσου σημαντικά ζητήματα που προκύπτουν γιατί είναι μικρός ο χώρος για μια τέτοια συζήτηση.
    Φίλε Μήτσο (ερανιστή) και Herr K. δεν φτάνει να δηλώνεις αντιρατσιστής, προοδευτικός, αριστερός κλπ. πρέπει και να είσαι, διαφορετικά καταλήγουμε στο «εγώ δεν είμαι ρατσιστής, αυτοί είναι μετανάστες».
    gadaras

    ΥΓ. Herr K. Δεν μοιράζω γενικά email, αυτό δεν σημαίνει πως «φοβάμαι» να δείξω ποιος είμαι. Αυτό για την περίπτωση ύπαρξης κάποιας «πολιτικής» στη δημοσίευση των σχολίων.

  8. gadaras
    παρανόησες δύο σημεία (μπορεί να είναι από δικό μου λάθος):
    * «χάπενιγκ» : αναφέρομαι υποτιμητικά όχι στους απεργούς πείνας, αλλά στη μερίδα της αριστεράς που το συν-διοργάνωσε
    * την «περιφρόνηση που δείχνει (ο μετανάστης) προς τον ντόπιο πληθυσμό» την έχω ζήσει και από τις δύο πλευρές – και ως μετανάστης και ως ντόπιος.

    Οι υπόλοιπες παρανοήσεις δεν είναι δική μου ευθύνη.

    ΥΓ Γενικά δεν έχω πρόβλημα με τα ανώνυμα σχόλια

    • Όταν κάτι είναι λάθος ότι και να κάνεις για να το αιτιολογήσεις γίνεται χειρότερο. Όσα λάθη και να έγιναν από την πρωτοβουλία και δεν συμπεριλαμβάνω στα λάθη την επιλογή του χώρου της Νομικής, σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί θεωρηθεί «χάπενινγκ» μια απεργία πείνας. Μιλάμε για ανθρώπινες ζωές!!! Είμαι παιδί μεταναστών (κακούργα μετανάστευση), αν αυτό λέει κάτι. Ο ρατσισμός και η ξενοφοβία όπου, από όποιον και με οποιονδήποτε τρόπο εκδηλώνεται παραμένει ρατσισμός κι αυτό δεν είναι παρανόηση. Το εννοώ και γι’ αυτό είμαι απολύτως υπεύθυνος.
      gadaras

  9. Δεν είχα την πρόθεση να αιτιολογήσω ή να δικαιολογήσω κάτι. Απλώς διαλύω πιθανές παρεξηγήσεις. Το γεγονός ότι είσαι παιδί μεταναστών δεν μού λέει κάτι για την εγκυρότητα της θέσης σου ότι «η κατάληψη του κτηρίου της Νομικής ήταν μια εύστοχη επιλογή» με την οποία θέση φυσικά διαφωνώ ριζικά. Το γιατί, αν σε ενδιαφέρει, στα εδώ άρθρα:

    Εναλλακτική πολιτική στο μεταναστευτικό, και
    Porta aurea, Μετανάστες

Αφήστε απάντηση στον/στην Ερανιστής Ακύρωση απάντησης